„Kauno grūdai“ su gaminamais džiūvėsėliais įsitvirtina Arabų šalyse

2021-02-21

„Kauno grūdai“ jau daugiau kaip 20 metų gamina džiūvėsėlius ir kitas padengimo sistemas, kurie naudojami paniruotų mėsos, žuvies, daržovių bei pieno produktų gamyboje. Šiuo metu „Kauno grūdai“ džiūvėsėlius ir padengimo sistemas eksportuoja į 15 šalių, tarp kurių – Švedija, Danija, Suomija, Graikija, Ispanija, Didžioji Britanija ir kt. Praėjusiais metais pradėjusi tiekti džiūvėsėlius į Arabų šalis, įmonė fiksuoja augančius užsakymus iš šių šalių.  

„Į Arabų šalis džiūvėsėlius pradėjome tiekti praėjusių metų vasarą. Mūsų klientai – didžiausi tame regione paniruotų produktų, tokių kaip kepsneliai ir kiti mėsos bei žuvies produktai, gamintojai. Pirmieji užsakymai buvo kiek atsargesni. Tačiau dabar matome užsakymų augimo tendenciją. Nuo praėjusios vasaros į Jungtinius Arabų Emyratus ir Saudo Arabiją eksportavome daugiau 200 tonų džiūvėsėlių. Šiuo metu fiksuojame ženkliai išaugusį poreikį. Klientų iš šių šalių užsakymai jau viršija 100 tonų per mėnesį“, – sako „Kauno grūdų“ Maistinių produktų verslo vadovas Ignas Gucevičius.    

Kaip jis atskleidžia, į Arabų šalių rinką įžengti svetimos šalies gamintojui yra be galo sunku. „Beveik metus vyko produktų įvedimo derinimas su klientais. Kruopščiai gilinomės į tos rinkos poreikius, dirbome ties naujų produktų kūrimu, kokybinių parametrų išgryninimu ir užtikrinimu, gamybos technologijų išdirbimu“, – pasakoja I. Gucevičius. Jis išskiria tai, kad Arabų šalių kokybės kartelė yra labai aukšta. „Po kiekvieno produktų pristatymo yra atliekamas kokybinis vertinimas. Kokybė turi būti garantuojama kaskart, su kiekviena partija. Aukštą kokybės kartelę  keliame ir sau, tiekdami visus mūsų produktus į bet kurią rinką. Patys valdome kiekvieną gamybos procesą „nuo lauko iki stalo“: superkame gūdus iš Lietuvos ūkininkų, nuosavame malūne malame miltus, iš miltų gaminame džiūvėsėlius. Taip galime garantuoti atsekamumą kiekviename žingsnyje ir kokybę. Būtent už šią grandinę mus įvertino ir Arabų šalys, kurios išskiria tai kaip didelį privalumą ir išskirtinumą. Tai, kad mus įsileido į savo rinką, mums taip pat yra kokybinis įvertinimas“, – sako „Kauno grūdų“ atstovas.

Investavo į modernizaciją

Kad atlieptų į naujų klientų poreikius, „Kauno grūdai“ skyrė investicijas gamybinės įrangos ir technologijų modernizacijai. Kauno rajone, Linksmakalnyje, „Kauno grūdai“ turi nuosavą gamyklą, kurioje gamina džiūvėsėlius ir padengimo sistemas. Per 2019 ir 2020 metus į technologinės įrangos atnaujinimą įmonė investavo beveik 318 tūkst. eurų. „Investavome į automatizavimą ir modernizaciją, siekdami plėsti savo gamybinius pajėgumus. Kalbame ne tik apie tonažo didinimą, bet ir produktų krepšelio plėtrą. Sekame pasaulines tendencijas ir siekiame jas atliepti. Tam ir buvo reikalingi įrangos ir technologiniai atnaujinimai“, – pažymi  I. Gucevičius.  

Šiuo metu „Kauno grūdų“ džiūvėsių gamybos pajėgumai siekia 750 t per mėnesį, miltiniai mišinių – tempuros, tešlos mišinių, džiūvėsėlinių mišinių, funkcinių miltinių mišinių (predust, batter, tempura, breader) – pagaminama 70-80 t per mėnesį. „Kauno grūdų“ krepšelį sudaro apie 90 skirtingų produktų.

Ieško išskirtinių spalvų ir traškumo

Spalviškumas ir traškumas – tokias esmines tendencijas džiūvėsėlių ir padengimo sistemų gamyboje išskiria „Kauno grūdų“ Naujų produktų kūrimo tarnybos vadovė Vilija Janušauskienė. „Tokį pirminį poreikį išgirdome, kai pradėjome dirbti su klientų iš Arabų šalių produktų kūrimu. Kalbant apie spalvas, šiuo metu gaminame šiai rinkai baltos, geltonos, oranžinės ir lašišinės spalvos džiūvėsėlius. Tačiau ši tendencija vyrauja ne tik minėtose šalyse, bet ir bendrai visame pasaulyje. Siekiama, kad džiūvėsėlių pagalba būtų išgautos unikalios šaldytų produktų spalvos. Atsižvelgdami į šį poreikį, nuolat eksperimentuojame, pasitelkdami įvairius ekstraktus, prieskonius, žoleles, taikydami skirtingus gamybinius bei technologinius parametrus – taip ieškome išskirtinių spalvų“, – produktų kūrimo subtilybėmis dalijasi V. Janušauskienė.

Šiuo metu „Kauno grūdai“ asortimente vyrauja baltos, geltonos ir oranžinės spalvos nuo švelnių iki ryškių. Kaip sako V. Janušauskienė, visada kalbamasi su kiekvienu klientu ir individualiai ieškoma galimybių plėsti krepšelį, pasiūlyti tai, ko jis ieško ir kas aktualu jo rinkai.  

Kaip atskleidžia V. Janušauskienė, eksperimentai nuolat lydi ir traškumo paieškose. Čia jau susijungia inovatyvumas, kūryba ir patirtis. Išbandomi įvairūs dribsniai, krakmolai ar kitos rinkos naujovės, tiek ir gamybinės linijos galimybės. „Tikslas – kad galutinio produkto džiūvėsių plutelė būtų traški ir maloniai tirptų burnoje“, – pasakoja „Kauno grūdų“ atstovė.

Kuria naujus skonius

Kalbėdama apie vyraujančias skonines tendencijas, V. Janušauskienė atskleidžia, kad jau keletą metų vis labiau įsivyrauja aštrūs skoniai. „Kaip tik šiuo metu dirbame ties aštraus skonio padengimo sistemų kūrimu Arabų šalims. Kiekviena šalis tą aštrumą traktuoja skirtingai. Vieni pageidauja „deginančiai“ aštrių, kiti – švelniai. Kalbamės tiesiogiai su klientais, kuriame jiems pavyzdžius, kuriuos išbando savo gamyboje, ir patys pasigaminę galutinį produktą, ragaujame ir vertiname, kaip džiūvėsėliai įsikomponuoja bendrame skonyje. Bet kokiu atveju – vėlgi tai yra labai individualu ir tenka prisitaikyti prie kiekvienos rinkos“, –  sako Naujų produktų kūrimo tarnybos vadovė.

Kaip ji pažymi, darbas nesibaigia naujo produkto sukūrimu. „Skiriasi ir džiūvėsėlių stambumas, „sukibimas“, jų skalsumas ir kiti parametrai. Vėlgi su klientu deriname kiekvieną detalę, kadangi nuo to priklauso ir galutinio produkto, pvz., mėsos kepsnelių, gamyba. Tad labai svarbu gamybos technologijos. Dažnu atveju būna taip, kad analizuojame, kokią įrangą naudoja klientas, kaip gaminamas produktas ir ieškome pas save galimybių, kaip sukurti tokius džiūvėsėlius, o dažnu atveju ir visą padengimo sistemą, kurie, įvertinus gamybinę klientų bazę, technologiškai „įsikomponuotų“ į galutinio produkto gamybą. Pateikiame savo įvertinimą, kaip turi būti gaminamas galutinis produktas, kad būtų užtikrinta kokybė ir rezultatas, kurio ir tikėtasi“, – dalijasi „Kauno grūdų“ atstovė V. Janušauskienė.

Žvalgosi į kitas rinkas

Kalbant apie ateities planus šių produktų kategorijoje, „Kauno grūdų“ Maistinių produktų vadovas I. Gucevičius atskleidžia, jog šių metų planuose – įžengti į Vengrijos rinką, taip pat jaučiamas poreikis iš Jordanijos, Pakistano. Baltarusijos. Taip pat paraleliai esamose rinkose vykdoma produktų krepšelių plėtra. Kaip atskleidžia V. Janušauskienė, šiuo metu plečiamas krepšelis, kuriant naujus produktus Skandinavijos rinkoms.

„Kauno grūdai“ net 80 proc. gaminamų padengimo sistemų, įskaitant džiūvėsėlius, eksportuoja. Didžioji dalis eksporto – net 90 proc. – yra parduodama klientams, gaminantiems šaldytą produkciją.